Hogyan kell végrehajtani a fekvenyomást egyenes padon, szabályosan.

SPEEDFIT | 2018.01.08 13:42

Hogyan kell végrehajtani a fekvenyomást egyenes padon, szabályosan.

Sokan azt gondolják, hogy ez egy egyszerű gyakorlat, pedig nem az! Sok hibalehetőség van ebben az egyszerűnek tűnő gyakorlatban. Mik lehetnek a hibalehetőségek? Rossz helyre engeded le a súlyzót, nagyon hátrafeszíted a csuklódat, túlságosan felnyomod a derekadat és még sorolhatnám. Na, de hogyan is néz ki helyesen ez a gyakorlat…….

Feküdj háton egy vízszintes fekvenyomó padon, nagyjából a rúd alatt egy vonalban legyen a szemed, kb. vállszélességben, tenyérrel felfelé fogd meg a kétkezes súlyzó rúdját. Karod legyen egyenes és a súlyzót pontosan mellkasod felett tartsd. Biztosítva, hogy felkar a törzstől oldalirányban kifelé mozogjon, lassan hajlítsd be karodat és ereszd lefelé a rudat, míg az meg nem érinti a mellkasod közepét, a mellbimbók vonalában.

Nyomd vissza a kiinduló helyzetbe, és ismételd a mozgást. Amire érdemes odafigyelni: Engedjük hátra a tenyerünket és úgy fogjuk meg a rudat, az alkarunk vonalától kicsit hátrébb legyen, stabilan a tenyerünkben, majd erre fogjunk rá a hüvelykujjunkkal.  Ne homoríts a hátaddal, ne tartsd vissza lélegzetedet. Kinyomáskor (koncentrikus fázisban) kilégzést, leeresztéskor (excentrikus fázisban) belégzést végezz.

A fekvenyomás fejlesztése erőszint tekintetében különösen nagy figyelmet igényel, ezért mindig ügyeljünk a szabályos kivitelezésre, és a súlyok helyes megválasztására. A fekvenyomás elsősorban a mellizmot, az elülső deltaizmokat és a tricepszet veszi igénybe, de a súly és a testhelyzet stabilizálásában sok más izom is részt vesz.

Kránitz Attila

Személyi edző

--Speedfit--