Oldalemelés kézi súlyzóval.

SPEEDFIT | 2018.11.04 18:37

Az oldalemelés talán a legtöbbek által szabálytalanul végzett gyakorlat. Igazán kevés esetben látni olyat, hogy valaki megfelelő formában hajtja végre. Nézzük meg, hogyan is lehet állva szabályosan végrehajtani.

    A mozdulatot magad mellől indítsd. A törzs legyen egyenes, vagy egy picit előre is dőlhetsz, fontos, hogy olyan pozícióban rögzítsd magad, hogy ne tudj testtel belecsalni a mozdulatba, a törzs nem mozog! A csuklót úgy tartsd, hogy a súlyzó pontosan merőleges legyen a tested vonalára, felemelés közben se változzon meg ez a pozíció. A felső ponton a hüvelykujj nem lehet magasabban, mint a kisujj, a súlyzó elejét kicsit billentsd előre. Olyasféle pozíciót kell itt felvenni, a felső ponton, mintha egy kancsóból öntenél vizet. A könyék legyen kiforgatva, amennyire lehet. Ha oldalról nézed magad, akkor a vállad, a könyököd és a csuklód egy vonalban kell, hogy legyen. Az oldalsó delta akkor fogja azonban a maximális terhelést megkapni, ha a karod oldalról nézve teljesen egyenes, és persze ha meg is tartod ezt a pozíciót végig a mozdulat során. A gyakorlatot nem szükséges nagy súllyal végezni. Minél nagyobb súllyal végzed a gyakorlatot annál valószínűbb, hogy szabálytalan lesz a végrehajtása. Álló pozícióban nehéz mindenre figyelni. Sok gyakorlást és fejlett agy-izom kapcsolatot igényel. Előfordulhat, hogy a felsőtested és a combod besegít majd, akár öntudatlanul is, miközben meg vagy győződve róla, hogy helyesen végzed a gyakorlatot. Hogyan teheted könnyebbé? Az oldalemelést lehet olyan módon is végezni, hogy nehezebb legyen csalni. Ülő pozícióban hajtsd végre a gyakorlatot. Ebben az esetben nem tudod a tested elől indítani a gyakorlatot.  Ez azért jó, mert sokkal kisebb lehetőséged lesz csalni a lábad és a felsőtested segítségével. A legjobb, ha háttámlás padot választasz. Egy dologra kell figyelned: a kar tartására.

További kérdésed van a gyakorlattal kapcsolatban, keress meg bártan!

Kránitz Attila

   Speedfit